אודותינו צור קשר לרכישת מוצרי איטקס עיצוב והקמת ביתנים הרשמת מציגים לתערוכות
  אנשי עסקים מעזה ומהשטחים בתערוכה בקלן  יצוא בטחוני/צבאי מישראל בתערוכות בעולם  % 80 מכלל המועסקים בתעשיית התערוכות והאירועים, הן מועסקות, אבל חלקן בניהול קטן  מאי - יוני 2024 עמוסים ביריד מינכן  תאילנד ודרום מזרח אסיה "צמאים" לחקלאות חכמה  התערוכה החשובה בארה"ב לזכיינות  ביתן ישראלי בתערוכת SushiTech לערים חכמות בטוקיו  דובאי, היא הלאס וגאס של המזרח התיכון. מה תל אביב מפסידה?  ביתן ישראלי ב -ShushiTech תערוכה וכנס לערים חכמות בטוקיו.  מכון היצוא מזמין יצואנים להצטרף לביתנים הלאומיים
חדשות
לקראת פתיחת שערי התערוכות בקובה לעולם, הנה כמה עובדות שלא הכרנו
1/23/2017 12:39:37 PM


כמה מילות רקע על הכלכלה בקובה: קובה היתה ועדיין מתנהלת כמשטר סוציאליסטי, בכל הקשור לניהול הכלכלה. מרבית מפעלי הייצור שייכים למדינה ומנוהלים על ידה, מה שאומר שמרבית כח האדם  מועסק על ידי המדינה.

מאז כניסתו של ראול קסטרו לנשיאות, נעשו מספר שינויים בכל הקשור לבעלות פרטית על מפעלים, אך עדיין כמעט % 90 מהכלכלה נשלטת על ידי המדינה. כל השקעה חיצונית בכלכלה, דורשת אישור מוקדם של הממשלה. זו האחרונה גם קובעת את המחירים בשוק.

כמה יודעים שמאז מהפכה של קסטרו ב - 1959 אזרחי קובה אינם משלמים מסים? רק חלק מסוים מהמגזר הפרטי המצומצם, משלמם מס על רווחים.

איך בכל זאת הממשלה מתנהלת? עד להתפרקות ברית המועצות בראשית שנות ה - 90, קובה נהנתה מסובסידיות מברית המועצות וממדינות קומוניסטיות אחרות. מצד אחד קובה קיבלה נפט במחירים מגוחכים ומצד שני, היא ייצאה, בהסכמה, סוכר במחירים גבוהים.

הפסקת הסובסידיות קרתה במקביל להידוק האמברגו של ארה"ב על קובה והמצב הביא, בשלהי 1992 לכאוס כלכלי טוטאלי. בעצת מומחים חיצוניים, קובה נאלצה לעשות צעדים מוגבלים לכלכלת שוק חופשי, כדי להקל על המחסור במוצרי מזון בסיסיים.

צעדים אלו אפשרו את הגדלת האישורים להעסקת עובדים במפעלים פרטים, לשימוש בדולר האמריקני בעיסקאות ובעיקר, לפיתוח התיירות לאי. לצורך כך הושקעו כספים בפיתוח תשתיות לתיירות וכך בעשור האחרון הצליחה קובה להגיע לקרוב ל - 2 מיליון תיירים שייצרו הכנסות של למעלה מ - 2 מיליארד דולר.

במקביל, אושרה העברת כספים מאזרחים אמריקנים/קובנים במוצאם, למשפחותיהם בקובה ואלו סייעו לפתיחת עסקים פרטיים, בעיקר בתחום המלונאות ושרותים לתיירים.

קובה, שבעבר היתה מובילה עולמית ביצוא סוכר, איבדה את הדומיננטיות שלה, אך במקביל, היא פיתחה מאד את משאב הניקל שמצוי באדמתה והוא מהווה היום % 25 מכלל היצוא שלה.

קובה מייצאת היום סוכר, ניקל, טבק, דגים, מוצרים רפואיים, פירות הדר וקפה. היא מייבאת מזון, נפט, ביגוד ומכונות לתעשייה. למזלה, בשנים האחרונות, כמו בישראל, התגלו מצבורים גדולים של נפט וגז במים הכלכלים של קובה, בצפון המדינה.

עיון בתערוכות המתקימות בקובה, כפי שמופיע במנוע החיפוש לתערוכות בעולם www.expoexpo.com מראה כי ב - 2017 יתקיימו תערוכות בינלאומיות בנושאים הבאים: אריזה, דפוס, טכנולוגיה לתעשייה, טכנולוגיות מידע, מלונאות ותעשיית התיירות, מיכון לייצור מזון, אבטחת ערים וטכנולוגיות לשעת חירום, תעשיית הזכוכית, אנרגיה ויריד ספרים.

מאופי התערוכות אנחנו למדים שצרכי היצוא מחייבים אריזות מודרניות וכמובן שיש מגמה לפתח ולהשביח את התעשייה באמצעות הכנסת ציוד ומיכון. גילויי הנפט והגז יוצרים גם את הצורך בטכנולוגיות הקשורות לאנרגיה.

מה בולט בחסרונו? הנושא הרפואי. כנראה שזה, הנמצא עדיין בשליטה המרכזית, לא נמצא עדין בעדיפות ראשונה, אבל מהנסיון, יש להניח, שכאשר יתפתח בקובה מעמד ביניים, כתוצאה מהגידול במגזר הפרטי, יווצר גם הצורך במרפאות מודרניות ובציוד מודרני.

כל התערוכות הבינלאומיות מתקיימות בהוואנה, במרכז התערוכות הענק בן 600,000 מ"ר, שרק % 15 ממנו מקורה.

הנה כי כן, שוק חדש ליצוא מישראל, שכדאי לעקוב אחריו לקראת רגע ההשתלבות.

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

 

..

 

 

פנו אלינו | פקס. 03.6883031 | טל. 03.6882929 | איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ
בניית אתרים : אולסי מערכות
עיצוב גרפי : סטודיו מוזה
If you need legal help in Germany just contact:
Mütze Korsch Rechtsanwaltsgesellschaft mbH
בניית אתרים : אולסי מערכות עיצוב גרפי : סטודיו מוזה